Pridané: 25.04.2013 12:43 | Autor: admin
Prečítané: 7186x

Recenzia - Carbox Biotech USA

Carbox lacná náhrada gaineru...

Prečo sú sacharidy po tréningu dôležité?
Príjem jednoduchých sacharidov je prakticky dôležitý len v jednom, ale veľmi dôležitom čase a to je štvrť hodinu po tréningu.

Prečo sú jednoduché sacharidy potrebné po tréningu?
Jednoduché sacharidy slúžia po tréningu predovšetkým pre doplnenie tréningom vyčerpaných glykogénových zásob a pomáhajú tiež v procesoch bielkovinovej syntézy.

Jednoduché sacharidy zvýšia hladinu cukru v krvi a tým aj hladinu inzulínu. Cieľom inzulínu je zníženie hladiny cukru v krvi, preto cukry z krvného obehu presmeruje do buniek. Do buniek sa však nedostanú len cukry, ale aj bielkoviny, čím napomáha využívanie bielkovín.

Sacharidy, konzumované po tréningu, sú súčasťou regenerácie, ktorá je veľmi dôležitá pre podanie maximálneho výkonu aj v nasledujúcom tréningu! Tým prispieva k zvyšovaniu nárastu svalovej hmoty.

Počas tréningu- predpokladajme, že je dostatočne intenzívny- využívajú svaly glukózu (rýchlo využiteľnú energiu) a glykogén (skladovanú energiu). Ak sa tieto energetické zásoby dostanú na nízku hladinu, nie je možné pokračovať v intenzívnom tréningu a nastupuje únava. Pre svaly už neexistuje vhodné dostupné množstvo energie. Vtedy organizmus vylučuje hormón kortizol, ktorý má účinky pre odbúravanie svalstva. Kortizol (ktorý sa vylučuje aj počas dlhotrvajúceho stresu), teda svalstvo postupne odbúrava pre získanie energie z bielkovín. To znamená úbytok svalovej hmoty.

Sacharidový nápoj, konzumovaný po tréningu podporuje v organizme produkciu inzulínu, ktorý je oproti kortilzolu hormón s anabolickými účinkami, čiže podporuje budovanie. Najlepším zdrojom bielkovín po tréningu je srvátka, pretože má veľmi dobrú stráviteľnosť a využiteľnosť. Veľmi dôležité k nej sú ale aj sacharidy s vysokým glykemickým indexom (70 a viac). Číslo glykemického indexu vyjadruje rýchlosť zvýšenia cukru v krvi vplyvom prijatej potraviny. Počas dňa je vhodné konzumovať potraviny s nízkym glykemickým indexom, po tréningu je však dôležitým kľúčom k vylučovaniu inzulínu pre dosiahnutie pozitívneho efektu budovania práve rýchle zvýšenie hladiny krvného cukru!

Aké množstvo je potrebné konzumovať?
K doplneniu glykogénových zásob po tréningu je potrebné skonzumovať 0,5-1g sacharidov na kilogram telesnej hmotnosti. Pri telesnej hmotnosti 80 kg to znamená 40-80 gramov. Toto je potrebné množstvo, ktoré sa odporúča konzumovať s bielkovinami v množstve 0,5 g/ kilogram telesnej hmotnosti.

Prečo Carbox?
Carbox je praktický aj z toho dôvodu, že ho môžeš podľa výpočtu ľahko namiešať v potrebnom množstve pre svoj organizmus s vhodnou bielkovinou.
Carbox obsahuje 5 rôznych sacharidových zložiek: dextrózu, maltodextrín, ribózu, fruktózu a Vitargo. Tieto zložky v potréningovom nápoji účinkujú veľmi dobre aj samostatne, avšak takto spoločne v jednom produkte sú účinky doplnenia potrebných sacharidov omnoho lepšie. Svalstvo sa stáva oblejším a plnším, a preto sa produkt nevyznačuje len vynikajúcimi účinkami pre organizmus, ale ani po vizuálnej stránke účinky nebudú zanedbateľné!

Aké sacharidy obsahuje Carbox?

1. Dextrózu, pod iným názvom glukózu. Patrí medzi najvšeobecnejšie druhy cukrov, ktoré sa zvyknú používať v potréningových nápojoch. Vynikajúce riešenie pre pomer účinok-cena.
2. Maltodextrín, je komlexnou formou sacharidov, ktorý sa môže získavať z ryže a zo zemiakového škrobu. Vyznačuje sa kratším molekulárnym reťazcom než iné komplexné sacharidy. Podobne ako dextróza, zvyšuje hladinu inzulínu, avšak pomalšie, čím zabezpečuje prítomnosť sacharidov po dlhšiu dobu.
3. Fruktózu, inak nazývanú aj ako ovocný cukor. Vyznačuje sa nižším glykemickým indexom, trávi sa pomaly a nespôsobuje výrazný nárast hladiny inzulínu. Práve pre tieto skutočnosti zabezpečuje pre organizmus sacharidy dlhodobejšie.
4. Ribózu, ktorá sa priamo podieľa na produkcii energie a tvorbe ATP. Organizmus využíva energiu vo forme ATP, preto je v tomto prípade ribóza veľkým pomocníkom. Tvrdý tréning znamená pre organizmus stres, z čoho by sme sa chceli čím skôr vrátiť do vyváženého stavu, aby sme ho mohli opäť zaťažiť. Pomocou ribózy je možné tieto procesy vynikajúco urýchliť, zohráva teda veľmi dôležitú regeneračnú úlohu.
5. Vitargo je najnovším sacharidovým produktom na trhu. Získava sa z kukuričného škrobu a vyznačuje sa vynikajúcou stráviteľnosťou. Vstrebáva sa už na začiatku trávenia a prispieva aj k rýchlejšiemu vstrebávaniu kreatínu.
Doplň svoje sacharidové zásoby pomocou Carbox-u! V neochutenej forme ho možno vynikajúco kombinovať s bielkovinovými produktami Nitro Pure Whey Gold alebo Iso Whey Zero.

Tip:
Ak nechceš veľa investovať do drahých prípravkov, tak toto riešenie je vhodné práve pre teba. Dá sa z neho ideálne namiešať efektívny nápoj na rýchly nárast hmoty. A to buď 50 gramov prípravku s čistou vodou, poprípade s creatínom monohydrátom (5 gramov) na väčší nárast sily a hneď z neho máš transportný creatín, pretože creatín monohydrát má o 100% lepšiu využiteľnosť, keď sa kombinuje so sacharidmi hlavne s glukózou (preto je ho dobré kombinovať aj s creatínom monohydrátom, keď si v plniacej fáze, aby bolo využitie kretínu čo najefektívnejšie), alebo ho stačí zmiešať z 3dcl mlieka a ochutiť ho kakoaom, poprípade rozmixovaným banánom a  hneď máš aj dobrý kokteil, ktorý obsahuje všetko, čo potrebuješ. Na rýchly nárast hmoty preto odporúčam tri tákéto drinky, cca 50 gramov v jednej dávke Carbox-u pre lepšie výsledky a lepšiu intenzitu tréningu...

Tu zakúpite CarboX - Biotech USA

Prihláste sa ak chcete hodnotiť.
Hodnotilo: 0

Komentáre