Quinoa

Poznáte túto výnimočne zdravú surovinu? Jedná sa o takzvanú pseudoobilninu, ktorá sa vzhľadom podobá kuskusu.  Raritou pre túto postravinu je, že obsahuje všetkých 9 esenciálnych aminokyselín.   Quinoa je tiež bohatá na mangán, horčík, tryptofán, kyselinu listovú a fosfor, čo by malo byť súčasťou každodennej zdravej stravy. Už len jedna šálka obsahuje 8g bielkovín, 5g vlákniny, 15% odporúčanej dennej dávky (DV) železa, 30% DV horčíka, 19% DV kyseliny listovej a omega-3 mastné kyseliny pre zdravé srdce.

Síce to nieje obilnina ale dá sa z nej spracovať múka. Výhodou je že neobsahuje lepok a práve preto je vhodná aj pre celiatikov.  Poznáme ju v troch druhoch a to ako: biela, červená, čierna. 

Ako ju správne pripraviť? 

Na pripravu tohto zázraku z Južnej Ameriky vám postačí poznať postup prípravy ryže. Je potrebné dodržať pomer jedna šálka Quinoi a dve šálky vody, poprípadne vývaru. 

Postup: Na rozpálený olivový olej pridáme Quinou a zľahka orestujeme, zalejeme vodou/vývarom, osolime a dusíme cca 20 minút, potom ju premiešame. Môžte to servírovať ako prílohu, ale taktiež aj ako súčasť teplých alebo studených raňajok.