10 tipov o chudnutí, ktoré sú založené na dôkazoch

Odvetvie chudnutia je plné mýtov. Ľudia často dostávajú odporúčania robiť rôzne druhy bláznivých vecí aby schudli, z ktorých väčšina nemá žiadny dôkaz. V priebehu rokov však vedci našli niekoľko stratégií, ktoré sa zdajú byť účinné. Tu je 10 tipov na zníženie hmotnosti, ktoré sú skutočne založené na dôkazoch.

1. Pite vodu, hlavne pred jedlom

Hovorí sa, že pitná voda môže pomôcť pri chudnutí - a to je pravda. Pitná voda môže počas 1 až 1,5 hodiny zvýšiť metabolizmus o 24-30%, čo vám pomôže spáliť pár kalórií. Jedna štúdia ukázala, že pitie pol litra vody asi pol hodiny pred jedlom pomohlo dieterom jesť menej kalórií a stratiť o 44% väčšiu váhu v porovnaní s tými, ktorí vodu pred jedlom nepili. 

2. Pite kávu (najlepšie čiernu)
Káva bola nespravodlivo démonizovaná. Kvalitná káva je nabitá antioxidantmi a môže mať mnoho zdravotných výhod. Štúdie ukazujú, že kofeín v káve môže zvýšiť metabolizmus o 3-11% a zvýšiť spaľovanie tukov až o 10-29%. Jednoducho si buďte istý, že do kávy nepridáte kúsok cukru alebo iných prísad s vysokým obsahom kalórií. To úplne neguje akékoľvek výhody pitia kávy.

3. Pite zelený čaj
Rovnako ako káva, zelený čaj má taktiež mnoho výhod, jednou z nich je aj strata hmotnosti. Hoci zelený čaj obsahuje malé množstvo kofeínu, je nabitý silnými antioxidantmi nazývanými katechíny, o ktorých sa predpokladá, že fungujú synergicky s kofeínom na zvýšenie spaľovania tukov. Hoci dôkazy sú zmiešané, mnohé štúdie ukazujú, že zelený čaj (buď ako nápoj alebo extrakt zo zeleného čaju) vám môže pomôcť schudnúť.

4. Vyvarujte sa pridanému cukru
Pridaný cukor je jednou z najhorších zložiek modernej stravy. Väčšina ľudí ho konzumuje príliš veľa. Štúdie ukazujú, že spotreba cukru (a vysoko fruktózového kukuričného sirupu) je silne spojená so zvýšeným rizikom obezity, ako aj cukrovkou 2. typu a srdcovými ochoreniami. Ak chcete schudnúť, znížte obsah pridaného cukru. Jednoducho si prečítajte štítky, pretože aj takzvané zdravé potraviny môžu byť nabité cukrom.

5. Kontrolujte si porcie alebo si rátajte kalórie
Kontrola porcií - jednoducho jesť menej - alebo počítanie kalórií môže byť z pochopiteľných dôvodov veľmi užitočné. Niektoré štúdie ukazujú, že kontrola jedla alebo fotografovanie jedla vám môže pomôcť schudnúť. Všetko, čo zvyšuje vaše povedomie o tom, čo jedávate, bude pravdepodobne prospešné na vašej ceste schudnúť.

6. Udržujte okolo seba zdravé jedlo
Udržanie zdravého jedla v okolí môže pomôcť zabrániť tomu, aby ste jedli niečo nezdravé, ak sa budete cítiť hladný. Občerstvenie ľahko prenosné a jednoduché na prípravu zahŕňa napr. celé ovocie, orechy, mrkvu, jogurt a tvrdé vajcia.

7. Vykonávajte aeróbne cvičenie
Robiť aeróbne cvičenie (kardio) je vynikajúci spôsob, ako spáliť kalórie a zlepšiť vaše fyzické a duševné zdravie. Zdá sa, že je obzvlášť účinné pri strate brušného tuku a nezdravého tuku, ktorý má tendenciu vytvárať sa okolo vašich orgánov a spôsobuje metabolické ochorenia.

8. Zdvíhanie závaží
Jedným z najhorších vedľajších účinkov diéty je to, že má tendenciu spôsobovať stratu svalov a metabolické spomalenie, často označované ako režim hladovania. Najlepší spôsob, ako tomu zabrániť, je robiť nejaké odporové cvičenie, ako je napríklad zdvíhanie závažia. Štúdie ukazujú, že zdvíhanie môže pomôcť udržať váš metabolizmus a zabrániť tomu, aby ste stratili vzácnu svalovú hmotu. Samozrejme, je dôležité 

9. Dbajte o dobrý spánok
Spánok je veľmi podceňovaný, ale môže byť rovnako dôležitý ako zdravé jedenie a cvičenie. Štúdie ukazujú, že nekvalitný spánok je jedným z najsilnejších rizikových faktorov obezity, pretože je spojený s 89% -ným zvýšeným rizikom obezity u detí a 55% u dospelých. 

10. Nediétujte - žite zdravo!
Jedným z najväčších problémov s diétami je, že zriedka fungujú z dlhodobého hľadiska. Namiesto toho, aby ste nasadili diétu, snažte sa žiť zdravším, šťastnejším a spokojným životom. Zamerajte sa na výživu svojho tela namiesto toho, aby ste ho obmedzovali. Strata hmotnosti by potom mala nastať prirodzene.

Mohlo by Vás zaujímať

Zmeny pre lepšie stravovanie
Zmeny pre lepšie stravovanie 31.07.2018

Čokoľvek si zvolíte a akékoľvek sú vaše ciele, sú tu...

Základ toho čo chceš vedieť o spaľovaní tukov
Základ toho čo chceš vedieť o spaľovaní tukov 31.07.2018

Spaľovanie alebo redukcia tuku je medzi ľuďmi navštevujúcimi fitnescentrá druhým...

Tréning KORTE
Tréning KORTE 31.07.2018

Korte tréning predstavuje efektívny spôsob budovania svalov a hrubej sily použitím...

„Vytesaj“  si ramená podľa Jeffa Seida (TRÉNING + TIPY)
„Vytesaj“ si ramená podľa Jeffa Seida (TRÉNING + TIPY) 31.07.2018

O Jeffovi je známe, že má pekné, guľaté a široké...