Ako sa naštartovať po sviatkoch??

Sviatky, veľa jedla, koláčov, alkoholu, málo pohybu. Určite to každý z vás zažil. Obdobie sviatkov končí a človeku pribudlo pár kilogramov navyše, frustrácia z výzoru, no nič nemusí byť stratené. Je tu predsa Nový rok, ktorý je ideálnou príležitosťou na to, aby sme so svojim telom niečo spravili. Musíte na to ísť premyslene, pretože poňať aj toto obdobie radikálne, sa nemusí moc oplatiť. Povieme si pár základných pravidiel, čo vám zaručene pomôže cítiť sa a vyzerať lepšie.


1. Zbavte sa všetkých nezdravých potravín.

Počas sviatkov sa vždy pripravuje jedla ďaleko viac ako je jeho reálna spotreba. Počíta sa návštevami, a tak aj niekoľko dní po Vianociach sú chladničky plné koláčov, údeného mäsa klobás alebo zemiakového šalátu. Aj napriek tomu, že vás to stálo finančné prostriedky, najlepšie urobíte, keď všetky zvyšky jedál vyhodíte, pretože pokiaľ budete čakať, kým sa to zje, len tým predlžujete trápenie, ktoré vás sužuje.

 

2. Začnite hneď.

Najlepšie urobíte, keď so zmenou stravovacích návykov začnete hneď. Pocit objedenia a pocitu ťažkosti na žalúdku nech je motivujúcim faktorom, aby ste tieto negatívne emócie nezažívali. Niet nad ten pocit cítiť sa zdravo a bez zažívacích ťažkostí. 

 

3. Deň začnite teplým nápojom.

Môže to byť bylinkový čaj alebo aj teplá voda s citrónom. Takáto metóda vám pomôže najmä v začiatkoch detoxu vášho organizmu. Príjmom tekutiny na prázdny žalúdok ho naštartujete a lepšie pripravíte na spracovanie pevného jedla. Pokiaľ máte problém s vyprázdňovaním alebo ešte stále pociťujete „plnosť“ vo vašom tráviacom trakte, vyskúšajte nasledovný recept.


Do veľkého pohára (ideálne 0,5 l) nalejte teplú vodu (nie vriacu), vyžmýkajte polovicu citróna, a pridajte kávovú lyžičku morskej soli. Tento koktail vám zaručene uľaví a vaše črevá prirodzeným spôsobom prečistí. Užívajte ihneď po prebudení.


4. Začnite pravidelne jesť.

Na začiatku ani nie je tak dôležité meniť zloženie stravy, ako jesť menej a pravidelne. Ideálny odstup medzi jedlami sú 2 – 3 hodiny. Dodržujte zásadu konzumácie sacharidov skôr ráno a doobeda, ku večeru môžete siahnuť po jedlách, ktoré tvoria prevažne bielkoviny. Po čase môžete experimentovať aj s výberom potravín. Pravidelnou stravou zrýchľujete metabolizmus a tým lepšie a rýchlejšie spálite tuky. Hlavné úlohy by mali hrať nasledovné suroviny: ovsené vločky, zemiaky, ryža, zelenina, ovocie, mäso (pripravované na prírodný spôsob) a orechy.

 

5. Nebojte sa hladu.

Skôr či neskôr sa dostaví pocit hladu. Predpokladáme, že predtým by ste siahli po jedle a bolo by vám jedno po akom. Pokiaľ dodržiavate časové odstupy medzi jedlami, nemusíte sa obávať. Na začiatku to bude ťažšie, no telo si na harmonogram príjmu potravy zvykne rýchlo. Je dobré, ak mierny hlad cítite aj predtým, ako idete spať. 

 

6. Zvýšte príjem tekutín.

Od rána do cca 14:00 by ste mali vypiť čo najviac tekutín. Či už sa jedná o čistú vodu alebo čaje, výber je na vás. Neodporúčame sladené vody, ktoré obsahujú príliš veľa cukru, rovnako tak „light“ nápoje. Zvýšeným príjmom tekutín pomôžete telu sa prečistiť a zbaviť sa škodlivín. Po 14:00 pite striedmo. Tento čas uvádzame kvôli tomu, že práve do tejto hodiny sa telo detoxikuje najintenzívnejšie.

 

6. Začnite s pohybom.

Aj prechádzka môže mať veľmi pozitívny vplyv na celkové zdravie človeka, Nie je nič horšie ako ládovať do seba obrovské množstvo jedla a pritom sedieť na gauči. Ak sa vám aj stane, že toho zjete viac ako by ste mali, pokiaľ je to možné choďte sa prejsť. Pomôžete telu rýchlejšie toto jedlo stráviť. Pokiaľ to so zmenou životného štýlu myslíte vážne, kúpte si mesačné členstvo vo fitnescentre a začnite s pravidelným tréningom dvakrát týždenne. Neskôr, keď vaša výkonnosť stúpne môžete tréningový objem navýšiť.

Tak čo priatelia, našli ste sa pri čítaní týchto článkov aj vy? Nezúfajte, je dobré, že si uvedomujete, že je konečne čas urobiť s týmto stavom definitívny koniec. Nenechajte sa odradiť tým, ak sa výsledky nedostavia po týždni. Vybrali ste si beh na dlhú trať, no táto cesta vám môže priniesť obrovské benefity, či už v zlepšení vizáže, tak aj zlepšení zdravotného stavu.

Mohlo by Vás zaujímať

Opasok, bandáže, trhačky a ich použitie v praxi
Opasok, bandáže, trhačky a ich použitie v praxi 31.07.2018

Pod jednotlivými pojmami z názvu článku sa ukrýva kategória špeciálnych tréningových...

Základ toho čo chceš vedieť o spaľovaní tukov
Základ toho čo chceš vedieť o spaľovaní tukov 31.07.2018

Spaľovanie alebo redukcia tuku je medzi ľuďmi navštevujúcimi fitnescentrá druhým...

Dôležitosť správnej rozcvičky a zahriatia svalov pred drepovaním
Dôležitosť správnej rozcvičky a zahriatia svalov pred drepovaním 31.07.2018

Kvalitná rozcvička by mala trvať aspoň 15 minút.