Maximalizácia prohormónového cyklu

Plánujete svoj úplne prvý cyklus a my vám prezradíme pár rád, ako ho ešte viac posilniť tak, aby ste dosiahli a vyťažili z tohto obdobia úplné maximum. Priblížime vám pár jednoduchých pravidiel tipov. 

1. PCT

Či užívate suplementy, prohormóny alebo anabolické steroidy je na mieste dbať o zdravie pečene, obličiek srdca a prostaty. Odporúčame vám produkty z kategórie PCT. Ak investujete do produktov, od ktorých očakávate rast svalov, vyčleňte si peniaze aj na produkty, ktoré vám pomôžu svalovú hmotu udržať. My vám zabezpečíme kompletný servis. 

2. Výživa

Vaša výživa v tomto období musí byť dokonalá, pestrá a veľmi kvalitná. Keďže mechanizmus účinkov prohormónov je podobný ako u anabolických steroidov prioritou v jedalnom lístku bude dostatočný príjem bielkovín z kvalitných zdrojov (vajcia, kuracie, hovädzie mäso, ryby, mlieko, tvaroh), pokojne v množstve 2 – 2,5 g na jeden kg telesnej hmotnosti. Podľa metabolizmu taktiež treba klásť dôraz na konzumáciu kvalitných sacharidov (ovsené vločky, ryža, zemiaky, cestoviny, ovocie a zelenina) množstvo 4 – 10 g na jeden kg hmotnosti. Nesmiete zabúdať tiež konzumovať dostatočné množstvo zdravých tukov – 1 g na jeden kg telesnej hmotnosti zo zdrojov ako je: olivový olej, orechy, avokádo alebo ryby. 

3. Tréning

Uistite sa, že váš tréning je vhodný pre váš cyklus. Ak chcete nabrať svalovú hmotu, nebudete vykonávať 20 opakovaní a ak chcete schudnúť, nebudete robiť 6 opakovaní...Vďaka prohormónom budete môcť trénovať tvrdšie, intenzívnejšie a dlhšie. Výrazne sa vám skráti doba potrebná na regeneráciu a telu stačí veľmi málo, aby zareagovalo rastom svalovej hmoty. Odporúčame v tomto období trénovať so sparingpartnerom, aby ste mohli v tréningu siahnuť až na okraj svojich možností. Obmieňajte svoje tréningy každých 5 – 6 týždňov a využívajte Weiderove princípy. 

4. Zdravie kĺbov, šliach a väziva

Súčasťou každého prohormónového cyklu by mala byť podpora vašich kĺbov, šliach a väziva. Ak trénujete intenzívne a ešte k tomu s vysokými záťažami, musíte venovať pozornosť zdraviu pohybového aparátu. Často sa stretávame, že najmä mladí chlapci tejto oblasti nevenujú žiadnu významnú pozornosť. Túto oblasť rozhodne netreba zanedbávať, pretože práve poškodenia svalov a šliach tvoria väčšinu zdravotných problémov, kvôli ktorým musia športovci ukončiť svoju aktívnu kariéru. 

5. Suplementácia

Tvorí pomerne rozsiahlu kategóriu. Je mylné domnievať sa, že kúpou prohormónov to všetko končí. Je to rovnaké ako keď si niekto myslí, že v prípade, že budem konzumovať steroidy, nemusím dodržiavať dostatočnú výživu. Je to veľký omyl. Keďže prohormóny sú účinkami obdobné steroidom, je nutná dostatočná konzumácia kvalitných proteínov. Prijať potrebné množstvo z pevnej stravy je pomerne problematické, a práve v tomto prípade prichádzajú na rad doplnky výživy.

-Proteínové nápoje: výber produktov je závislý od vašich osobných cieľov. Ak je vašim cieľom vyrysovať odporúčame vysokopercentné bielkovinové preparáty s obsahom bielkovín nad 70 %. Pokiaľ chcete nabrať svalovú hmotu a trochu tuku vám nevadí, môžete siahnuť po 50 % proteínoch, poprípade po kvalitnom sacharidovom prípravku (gainer). Osobne odporúčame prijať tieto bielkoviny zo srvátkového zdroja, pred spaním odporúčame micelárny kazeín. 

- BCAA, glutamín, aminokyseliny: po proteíne najdôležitejšie suplementy. Majú svoje uplatnenie či už ste v období redukcie hmotnosti alebo naberania. V kombinácii s prohormónmi tvoria megasilnú kombináciu. BCAA slúžia ako palivo pre svaly najmä v období obmedzovania sacharidov. Majú vynikajúce účinky na ochranu svalov a zrýchlenie regenerácie. Glutamín je vo svaloch obsiahnutý v množstve až 60 %. Výrazným spôsobom napomáha regenerácii, ochrane svalstva a posilňuje tiež správnu funkciu imunitného systému. Komplexné aminokyseliny majú oproti proteínom jednu východu a to je rýchlosť vstrebávania. Odporúčame srvátkové, hydrolyzované aminokyseliny. 

- Predtréningové NO produkty: prípravky z tejto kategórie na trhu nie sú tak dávno ako proteíny, ale v pomerne krátkej dobe si získali svoje miesto medzi trénujúcimi ľuďmi. Vďaka nim dokážete tréning posunúť na úplne inú úroveň, než ste zvyknutý. Môžete trénovať intenzívnejšie a s vyššími váhami. Ak ste unavený, dokážete únavu prekonať a odcvičiť každý tréning bez ohľadu na okolnosti. Vďaka zložkám NO zažijete prekrvenie svalov aké ste nikdy nepocítili. Aj tu sa opäť pozastavíme a vyzdvihneme fakt, že NO produkty v kombinácii tvoria neprekonateľnú dvojicu. Pripravte sa na to, že vaše svaly vám roztrhnú tréningové oblečenie.