Quinoa

Poznáte túto výnimočne zdravú surovinu? Jedná sa o takzvanú pseudoobilninu, ktorá sa vzhľadom podobá kuskusu.  Raritou pre túto postravinu je, že obsahuje všetkých 9 esenciálnych aminokyselín.   Quinoa je tiež bohatá na mangán, horčík, tryptofán, kyselinu listovú a fosfor, čo by malo byť súčasťou každodennej zdravej stravy. Už len jedna šálka obsahuje 8g bielkovín, 5g vlákniny, 15% odporúčanej dennej dávky (DV) železa, 30% DV horčíka, 19% DV kyseliny listovej a omega-3 mastné kyseliny pre zdravé srdce.

Síce to nieje obilnina ale dá sa z nej spracovať múka. Výhodou je že neobsahuje lepok a práve preto je vhodná aj pre celiatikov.  Poznáme ju v troch druhoch a to ako: biela, červená, čierna. 

Ako ju správne pripraviť? 

Na pripravu tohto zázraku z Južnej Ameriky vám postačí poznať postup prípravy ryže. Je potrebné dodržať pomer jedna šálka Quinoi a dve šálky vody, poprípadne vývaru. 

Postup: Na rozpálený olivový olej pridáme Quinou a zľahka orestujeme, zalejeme vodou/vývarom, osolime a dusíme cca 20 minút, potom ju premiešame. Môžte to servírovať ako prílohu, ale taktiež aj ako súčasť teplých alebo studených raňajok.

Mohlo by Vás zaujímať

Všetko o tvarohu
Všetko o tvarohu 31.07.2018

Tvaroh je dobre známou potravinou pre všetkých. Používa sa ako...

Ktoré ovocie pomáha budovať svaly?
Ktoré ovocie pomáha budovať svaly? 31.07.2018

Možno si myslíte, že na to aby ste mali veľké...

Quinoa
Quinoa 31.07.2018

Raritou pre túto postravinu je, že obsahuje všetkých 9 esenciálnych...